PUNCA TUANKU SULTAN MIZAN TARIK DIRI DARI SUKAN SEA KUALA LUMPUR

loading...

Foto: Miguel Rojo

Tuanku Sultan Mizan Zainal Abidin mengumumkan keputusan untuk menarik diri pada saat akhir daripada beraksi dalam sukan perlumbaan kuda lasak di Sukan SEA Kuala Lumpur (KL2017) yang bakal membuka tirai pada minggu depan.

Menurut Datuk Low beng Choo yang merupakan Setiausaha Kehormat Majlis Olimpik Malaysia (MOM), Sultan Mizan memutuskan untuk menarik diri dari perlumbaan tersebut demi kebaikan pasukan berikut kerana kuda yang bakal ditunggangnya berada di dalam keadaan yang tidak baik.

”Kami memuji baginda yang memikirkan kepentingan pasukan dan membiarkan rakan sepasukannya meneruskan perjuangan dengan kuda yang lebih baik,” katanya kepada pemberita selepas mesyuarat majlis eksekutif MOM, di sini hari ini.

Jelas Beng Choo, keputusan yang diambil Sultan berjiwa rakyat ini adalah satu perkara yang sukar kerana Sultan Mizan telah menjalani latihan dengan gigih setiap hari.

Sebelum ini, Selain Sultan Mizan, Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin juga disenaraikan untuk mengambil bahagian dalam acara kuda sempena KL2017 dari 19 hingga 30 Ogos ini.

Sumber: Bernama
loading...

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »